"All music is folk music. I ain't never heard no horse sing a song" Louis Armstrong

zondag 24 maart 2013

Simone Dinnerstein & Tift Merritt, Night.

Er zijn van die artiesten wier werk ik op de voet volg maar waarvan ik eigenlijk nooit een album koop. Dit in de vaste overtuiging dat aankoop in de nabije toekomst volgt wanneer de artiest in kwestie dat ene onverbiddelijke album maken zal. Eén van die artiesten is Tift Merritt wiens vroegere werk ik als teveel in de country ondergedompeld ervaar en haar laatste werk net iets teveel pop elementen kent om mij te kunnen boeien. Ook moest ik erg aan haar kittige stem wennen waarop tevens net iets teveel helium neergeslagen leek te zijn om op mijn waardering te kunnen rekenen.


Enige tijd geleden maakte ik met genoegen een uitzondering voor haar prachtige live album Buckingham Solo waarop vrijwel al mijn bezwaren als sneeuw voor de zon verdwenen. Ontdaan van allerlei overbodige en afleidende verpakking overtuigde Tift Merritt als nooit tevoren.

Nu met het verschijnen van het met de klassiek geschoolde pianiste Simone Dinnerstein vervaardigde album Night lijkt Tift Merritt definitief haar stem gevonden te hebben.

Binnenkort een review van dit schitterende album op deze pagina’s.

 
Hans Jansen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten