"All music is folk music. I ain't never heard no horse sing a song" Louis Armstrong

zondag 12 juli 2015

Het tweede kwartaal

Ook in het tweede kwartaal van dit jaar verschenen vele mooie albums. Nog meer houd ik echter van mooie liedjes. Onderstaand de drie allermooiste van het tweede kwartaal.

Zonder uitzondering ontroeren de zelfgeschreven stukken op het album The Longest River van Olivia Chaney. Met het kippenvel verwekkende Holiday verwoordt zij mijn ontroering onbedoeld zelf het beste met: “She’s a Goddes, she calms you down.”


Instrumentale muziek doet duidelijk een beroep op mijn verbeeldingskracht. In het tweede kwartaal maakten onderstaande artiesten de nodige indruk.
Het energieke Welcome Joy and Welcome Sorrow van Spiro was het vaakst door mij beluisterde album. Het gezelschap laat zich met Burning Bridges, net als op de rest van het album, als ware waaghalzen kennen. De prachtige door accordeon gespeelde melodie wordt vergezeld van repeterende patronen die de luisteraar als in een woeste maalstroom meesleurt.


De mij tot voor kort geheel onbekende gitarist Daniel Bachman voert mij met zijn laatst verschenen album River mee op reis door de natuur van zijn geboortestaat Virginia. Het album bleek overigens ook in Andalusië uitstekend tot zijn recht te komen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten