Profeten verkondigen sinds jaar en dag de eindtijd. Voor de één betekent dit het einde van de wereld.
Voor de ander juist een nieuw begin. Op 21 december 2012 voorspelde de Maya kalender het einde van de wereld zoals wij deze kennen. Uitgerekend op deze dag begon Gaffney met het vastleggen van haar tweede album toepasselijke getooid met de titel The Clock That Didn’t Stop.
Op The Clock That Didn’t Stop beperkt Bella zich tot zang, akoestische gitaar her en der aangevuld met een spaarzame elektrische gitaar. Met haar aangename stem verhaalt ze rechtstreeks uit haar eigen leven. Ze laat zich hierbij kennen als een gevoelig maar tevens pragmatisch mens gezegend met een verfrissende portie eenvoud. Wanneer ze in The Blues overeenkomstige gevoelens bezingt reikt haar ambitie niet verder dan juist dat over te brengen. Het enthousiasme over het verkrijgen van een brief uit het verre New York leidt tot het schrijven van A Stamp From New York.
Dat
Gaffney oog voor het wel en wee van de ander wenst te hebben laat zij met Lucy’s Song horen. Ze schreef het stuk
voor een vriendin die een moeilijke periode doormaakte. Het is als
hart onder de riem te beschouwen en deed mij met zijn opwekkende teneur onwillekeurig aan May You Never denken. Het ongekunstelde English Summer Rain lijkt een zweempje jazz te bevatten. Het is
weliswaar tijdens de Engelse watervloed van 2013 geschreven maar handelt daar
niet over. Het verhaal speelt zich domweg af tijdens een fikse regenbui aldus
Bella.
Met The Clock That Didn’t Stop toont Bella Gaffney zich wederom als een even jong als beloftevol talent. Belangstellenden doen er goed aan om zich in dit verfrissende album te verdiepen.
Hans Jansen
Webpage http://bellagaffney.weebly.com/
Release voorjaar 2014 Self Released
Hoi Hans,
BeantwoordenVerwijderenAan dit album moest ik erg wennen! Waarschijnlijk wordt het niet zo'n verslavend album als van Patsy Matheson en Lucy Kitchen, maar een album dat ik af en toe zal afspelen.
Groet,
Theo